Klass, Kurs & Utbildning


Vår rekommendation är att gå en hel kurs. Du kan också
gå på kurser med terminskort, 17 och 10 kort, i mån av plats.
Förboka alltid innan!

Klasserna är små med max 12 platser.

Vår undervisning består av både instruktioner och mjuka
fysiska justeringar. Vår ambition är att undervisningen är
så tydlig som möjligt för att ge bästa kvalitet.

Ashtanga vinyasa yoga:

Fortsättning/grundkurs;
ledd klass och mycket grundläggande.
Regelbundna teknikfördjupningar samt börja lära sig ordningen på sekvensen för individuell undervisning som kallas för mysore.

Fortsättning & mysore; ledd och delvis ledd klass.
Mysore (selfpractice) är för de som är bekanta med sekvensen och vana utövare. Varje termin ingår gemensamma teknikgenomgångar med olika teman.

Mysore; innebär att du utövar din sekvens på egen hand och får
individuell undervisning.

Hatha yoga; är inte en förutbestämd sekvens. Positioner och teman utgår från deltagarnas förutsättningar och behov. Positionerna byggs upp från grunden och blir sedan sekvenser. Passar dig som vill ha ett lugnare tempo, men ändå bli varm och jobba fysiskt med kroppen. Fokus på stretch , styrka i bål och rygg. Träna upp balans. Andning och avslappning. Finns som grund och fortsättning.

Hatha yoga core/stabilitet; fokus på djup muskulatur mage, rygg och axlar. Alla nivåer.

Dynamisk yoga flow; är en mer fysiskt utmanande form av
hatha yoga. Dynamiska sekvenser binds samman med andning.
Finns som fortsättning.

Yoga för män; är mer anpassad för män med betoning på
stretch, smidighet samt träna upp styrka i bål och rygg.
Finns som  grundkurs och fortsättning.

Flow med bollar; har ett mjukt flöde och följer dynamiska sekvenser. På klassen används yoga bollar som hjälper kroppen att slappna av djupare i bindväv och muskulatur. Alla nivåer.

Slow flow; är en lugnare yoga med ett lugnt tempo. Med långsam stretch och djupavslappning. Alla nivåer.

Yinyoga; är en mjuk och samtidigt kraftfull yogaform där fokus ligger på att stimulera kroppens djupa bindväv kring lederna. Yin yoga är för alla   och passar bäst som komplement till annan fysisk träning. Alla positioner kan anpassas till just din kropp och behov. Alla nivåer.

Hatha & Yin yoga; är en skön och klass för dig som vill ha både det dynamiska från hatha yoga och det stillsamma från yin yogan.  Kombinationen fysisk aktivitet som trappas ner steg för steg ger en fantastisk återhämtning och ro, både fysiskt och mentalt.
Finns som Hatha & Yin och Hatha Core & Yin.

Medicinsk yoga; brukar bestå av andnings-, kropps- och meditationsövningar och passar den som behöver anpassade yogarörelser efter sina egna behov. Stolar används om man ej kan sitta på golvet. Alla nivåer.

Restorative yoga; är en specifik form av yoga med avsikten att genom utvalda tekniker samt mjuka och avslappnande positioner ge kropp och sinne maximal avlastning. Alla nivåer.

Pilates på matta; är en träningsform som bygger styrka och smidighet. I Pilates finns en stor variation av övningar som går att anpassa efter individen. Alla nivåer.

Utbildningar:

Justeringar & egen praktik (del 1).
Fördjupningskurs/vidareutbilning.

Lärare: Hilda
Start: Ht 2020
Läs mer:   Anmälan: 

Din egen unika yoga praktik &utveckling. Fördjupningskurs/vidareutbilning.

Lärare: Annika
Start: HT 2020
Läs mer:   Anmälan: